naše výsledky

Ako sme po obrovskom prepade vrátili a dokonca aj zvýšili organickú návštevnosť e-shopu Zahradni-chatka.cz o 451 %

Vďaka komplexnej SEO stratégii, oprave závažných technických SEO chýb, návrhu novej kategorizácie a vytvoreniu moderného webu sa nám podarilo výrazne zlepšiť organickú návštevnosť aj pozície eshopu. Počet kľúčových slov na prvej stránke Google vzrástol o 120 % a organická návštevnosť sa zvýšila takmer štvornásobne. To sa priamo prejavilo na výraznom raste konverzií, vyššom počte objednávok a udržateľnosti pozícii bez potreby platených reklám.
graf nahladovy. vpravopng
zvýšenie organ. návštevnosti
0 %
URL na 1. – 3. pozícii na Googli
+ 0
URL na 1. strane na Googli
+ 0
mesiacov pre viditeľné výsledky
len 0

Ciele

Zadanie a ciele

Zahradni-chatka.cz je e-shop špecializujúci sa na predaj drevených záhradných chatiek, pergol a bazénov. Pre tohto klienta sme pracovali štyri mesiace pod inou agentúrou a neskôr sme pokračovali samostatne. Klient hľadal pomoc v období, keď zaznamenal výrazný takmer 40 % pokles organickej návštevnosti, čo negatívne ovplyvnilo jeho predaje. Cieľom bolo zistiť dôvod prepadu a aspoň navrátiť jeho návštevnosť.

Výzvy, ktoré sme riešili

  • Strata pozícií a pokles organickej návštevnosti – Klient zaznamenal približne 40 % pokles organickej návštevnosti po Google Core Updatoch. Dlhodobejšie sa nevenoval SEO a malo to na web výrazne negatívny dopad.
  • Zastaraný webE-shop mal neaktuálny dizajn, pomalé načítanie a neintuitívnu štruktúru, čo tiež negatívne ovplyvňovalo SEO webu aj používateľský zážitok.
  • Slabá SEO stratégia – Webu chýbali efektívne zapracované relevantné kľúčové slová a aj kategorizácia nebola vôbec optimalizovaná.
  • Nekvalitný alebo úplne chýbajúci SEO obsah – Web nemal kvalitné, optimalizované texty, čo negatívne ovplyvňovalo pozície webu.
  • Technické SEO chyby – Keďže web dlhodobo nebol kontrolovaný ani optimalizovaný z hľadiska technického ani obsahového SEO, mal nesprávne presmerovania, duplicity v obsahu, chybné nastavenia indexácie, canonicalov a chýbajúce interné prepojenia. To všetko prispievalo k jeho ďalšiemu úpadku.

Aktivity

SEO stratégia

Kľúčové kroky k úspechu

Po úvodnej analýze prepadu a po SEO audite oboch webov sme vytvorili komplexnú stratégiu a postupne realizovali viaceré kroky, ktoré viedli k navráteniu a dokonca aj zlepšeniu organiky a pozícii e-shopu. Popritom si dal klient vytvoriť nový web inej agentúre, ktorá v tom čase web stavala nanovo na staging doméne. 

1. Analýza prepadu organickej návštevnosti

Dôkladne sme pomocou pokročilých SEO nástrojov preskúmali dostupné dáta a identifikovali hlavné príčiny poklesu. Analýza ukázala, že prepad návštevnosti nastal po Google Core Update. Prepad sme detailne rozanalyzovali až na úrovni jednotlivých URL, aby sme mohli navrhnúť efektívne riešenia na obnovenie viditeľnosti na základe toho, čoho sa posledné Google Core Updaty týkali.

2. Komplexný SEO audit webu, analýza kľúčových slov a návrh štruktúry webu

Následne sme urobili SEO audit pôvodného a nového webu a identifikovali všetky možné problémy z hľadiska technického aj obsahového SEO. Na základe výsledkov auditu sme vytvorili konkrétne zadania opráv a vypracovali strategický SEO plán pre optimalizáciu celého e-shopu. Spracovali sme rozsiahlu analýzu kľúčových slov, na základe ktorej sme navrhli novú štruktúru webu s prehľadnými kategóriami a podkategóriami z hľadiska SEO aj UX.

3. Migrácia webu a oprava technických SEO chýb

Po zapracovaní kategorizácie webu sme dohliadali na celý proces migrácie nového a už optimalizovaného webu späť na pôvodnú doménu. Zabezpečili sme správne presmerovania, nastavenie indexácie a mnoho iných aktivít pre minimalizáciu rizík spojených s poklesom návštevnosti a stratou pozícii. Následne sme opakovane vykonali SEO audit, analyzovali výkonnosť webu a nastavili následnú SEO stratégiu pre ďalší rast e-shopu.

4. Tvorba nového webu a opätovná migrácia

Keďže klient nebol spokojný s dizajnom, funkcionalitami a rýchlosťou nového webu (na čo sme upozorňovali, keďže to ovplyvňuje SEO) od webdizajnérskej agentúry, požiadal nás o niekoľko mesiacov o prestavbu webu na Elementor Pro. Web sme teda prerobili a rovno aj opravili ďalšie technické SEO chyby, ktoré nebolo možné zo strany programátora agentúry opraviť na pôvodnom webe kvôli obmedzeniam témy. Zapracovali sme aj ďalšie on-page SEO aktivity. Týmto sme výrazne zlepšili aj rýchlosť načítavania a výsledok v zvýšení organiky a pozícii webu sa dostavil takmer okamžite.

Stratégia, ktorá priniesla reálne výsledky

Implementácia novej SEO stratégie a redizajn webu priniesli Chiramaxu merateľné výsledky, ktoré sa prejavili už pár dní po migrácii:

Výrazný nárast organickej návštevnosti o 451 %

Po oprave mnohých SEO chýb webu, implementácii SEO stratégie a tvorbe nového webu od nás sme zaznamenali výrazný rast organickej návštevnosti. Pred prechodom celého projektu pod Beyondea bola denná návštevnosť podľa Ahrefs na úrovni približne 388 návštevníkov. Po redizajne webu, optimalizácii on-page faktorov a komplexnej technickej SEO optimalizácii sa zvýšila na 2137 návštevníkov denne.

Tento rast potvrdil správne nastavenú stratégiu a efektívnosť SEO opatrení, vďaka ktorým web získal lepšie pozície vo vyhľadávačoch a stabilnú organickú návštevnosť.

organika zch

O 161 % viac kľúčových slov v TOP 10 výsledkoch Google

Na začiatku spolupráce sa klientov e-shop zobrazoval v prvej desiatke Google výsledkov pri 57 kľúčových slovách, pričom prvé 3 priečky dosahovalo 16 výrazov. Po zapracovaní SEO stratégie a optimalizácii webu počet kľúčových slov v TOP 10 vzrástol o 161 %, z 57 na 149. Výrazy v TOP 1–3 sa zvýšili o 206 %, zo 16 na 49, čím web získal lepšie umiestnenie na najklikanejších pozíciách.

top 10 kw - ZCH

Prvé miesta vo vyhľadávaní na dôležité kľúčové slová

Na začiatku spolupráce boli dôležité kľúčové slová klienta prakticky neviditeľné. Vďaka precíznej SEO stratégii sa nám podarilo výrazne ich posunúť. Napríklad na kľúčové slovo „dřevěné chaty zateplené“ sa klient zo 65. miesta dostal až na 1. pozíciu vo výsledkoch Google, čím mesačne prináša e-shopu Zahradni-chatka.cz 119 nových organických návštevníkov

Na „zahradní domek 6x4m“ sa posunul z 10. pozície na 1., cez čo prichádza viac ako 290 ľudí mesačne na web klienta.

klucove slova zch

Zvýšenie počtu kľúčových slov na popredných pozíciách

Po implementácii SEO stratégie a tvorbe webu sme zaznamenali stabilný rast kľúčových slov vo vyhľadávačoch. Kým na začiatku spolupráce sa web zobrazoval na Google pre 399 kľúčových slov, po optimalizácii sa tento počet zvýšil na 448 slov.

Najdôležitejšie však je, že sa výrazne zlepšili ich pozície:

  • Kľúčové slová na pozíciách 4–10 vzrástli o 143 %, z 41 na 100, čo znamená širší záber pre relevantné vyhľadávania.
  • Kľúčové slová na pozíciách 11–50 mierne klesli zo 237 na 229, čo je práveže pozitívne, keďže väčšina výrazov sa posunula do TOP 10.
  • Slabé pozície (51+) sa znížili o 33 %, zo 105 na 70, čo dokazuje, že web sa postupne presúva na hodnotnejšie miesta vo výsledkoch vyhľadávania.
porovnanie kw - zch

Počet zobrazení v Google výsledkoch vzrástol o 226 %

Po implementácii SEO stratégií a migrácii na nový web sa počet impresií zvýšil zo 3 860 na 12 528 týždenne, čo predstavuje nárast o 226 %

Tento rast poukazuje na výrazne lepšiu viditeľnosť webu vo vyhľadávaní, čo priamo prispieva k vyššej návštevnosti a rastu organických konverzií.

ZCH - impresie (2)
referencia od klienta

Čo o spolupráci s nami povedal klient

p. Sýkorčin
p. Sýkorčin
ZAHRADNI-CHATKA.CZ
Pracovali sme spolu na v princípe dvoch projektoch SK a CZ a bol som spokojný ... Som rád, že môžeme pokračovať aj na novom projekte a som presvedčený, že bude rovnako úspešný ako doterajšie spoločné projekty. Prajem veľa úspechov!

Osobný prístup a dotiahnutie projektov do úplného detailu.

Ak niečo robíme, robíme to poriadne. Už ste to od niekoho počuli? Aj my a preto sme založili agentúru Beyondea, aby ste to aj zažili.