Zahradni-chatka.cz je e-shop špecializujúci sa na predaj drevených záhradných chatiek, pergol a bazénov. Pre tohto klienta sme pracovali štyri mesiace pod inou agentúrou a neskôr sme pokračovali samostatne. Klient hľadal pomoc v období, keď zaznamenal výrazný takmer 40 % pokles organickej návštevnosti, čo negatívne ovplyvnilo jeho predaje. Cieľom bolo zistiť dôvod prepadu a aspoň navrátiť jeho návštevnosť.
Po úvodnej analýze prepadu a po SEO audite oboch webov sme vytvorili komplexnú stratégiu a postupne realizovali viaceré kroky, ktoré viedli k navráteniu a dokonca aj zlepšeniu organiky a pozícii e-shopu. Popritom si dal klient vytvoriť nový web inej agentúre, ktorá v tom čase web stavala nanovo na staging doméne.
Dôkladne sme pomocou pokročilých SEO nástrojov preskúmali dostupné dáta a identifikovali hlavné príčiny poklesu. Analýza ukázala, že prepad návštevnosti nastal po Google Core Update. Prepad sme detailne rozanalyzovali až na úrovni jednotlivých URL, aby sme mohli navrhnúť efektívne riešenia na obnovenie viditeľnosti na základe toho, čoho sa posledné Google Core Updaty týkali.
Následne sme urobili SEO audit pôvodného a nového webu a identifikovali všetky možné problémy z hľadiska technického aj obsahového SEO. Na základe výsledkov auditu sme vytvorili konkrétne zadania opráv a vypracovali strategický SEO plán pre optimalizáciu celého e-shopu. Spracovali sme rozsiahlu analýzu kľúčových slov, na základe ktorej sme navrhli novú štruktúru webu s prehľadnými kategóriami a podkategóriami z hľadiska SEO aj UX.
Po zapracovaní kategorizácie webu sme dohliadali na celý proces migrácie nového a už optimalizovaného webu späť na pôvodnú doménu. Zabezpečili sme správne presmerovania, nastavenie indexácie a mnoho iných aktivít pre minimalizáciu rizík spojených s poklesom návštevnosti a stratou pozícii. Následne sme opakovane vykonali SEO audit, analyzovali výkonnosť webu a nastavili následnú SEO stratégiu pre ďalší rast e-shopu.
Keďže klient nebol spokojný s dizajnom, funkcionalitami a rýchlosťou nového webu (na čo sme upozorňovali, keďže to ovplyvňuje SEO) od webdizajnérskej agentúry, požiadal nás o niekoľko mesiacov o prestavbu webu na Elementor Pro. Web sme teda prerobili a rovno aj opravili ďalšie technické SEO chyby, ktoré nebolo možné zo strany programátora agentúry opraviť na pôvodnom webe kvôli obmedzeniam témy. Zapracovali sme aj ďalšie on-page SEO aktivity. Týmto sme výrazne zlepšili aj rýchlosť načítavania a výsledok v zvýšení organiky a pozícii webu sa dostavil takmer okamžite.
Implementácia novej SEO stratégie a redizajn webu priniesli Chiramaxu merateľné výsledky, ktoré sa prejavili už pár dní po migrácii:
Po oprave mnohých SEO chýb webu, implementácii SEO stratégie a tvorbe nového webu od nás sme zaznamenali výrazný rast organickej návštevnosti. Pred prechodom celého projektu pod Beyondea bola denná návštevnosť podľa Ahrefs na úrovni približne 388 návštevníkov. Po redizajne webu, optimalizácii on-page faktorov a komplexnej technickej SEO optimalizácii sa zvýšila na 2137 návštevníkov denne.
Tento rast potvrdil správne nastavenú stratégiu a efektívnosť SEO opatrení, vďaka ktorým web získal lepšie pozície vo vyhľadávačoch a stabilnú organickú návštevnosť.
Na začiatku spolupráce sa klientov e-shop zobrazoval v prvej desiatke Google výsledkov pri 57 kľúčových slovách, pričom prvé 3 priečky dosahovalo 16 výrazov. Po zapracovaní SEO stratégie a optimalizácii webu počet kľúčových slov v TOP 10 vzrástol o 161 %, z 57 na 149. Výrazy v TOP 1–3 sa zvýšili o 206 %, zo 16 na 49, čím web získal lepšie umiestnenie na najklikanejších pozíciách.
Na začiatku spolupráce boli dôležité kľúčové slová klienta prakticky neviditeľné. Vďaka precíznej SEO stratégii sa nám podarilo výrazne ich posunúť. Napríklad na kľúčové slovo „dřevěné chaty zateplené“ sa klient zo 65. miesta dostal až na 1. pozíciu vo výsledkoch Google, čím mesačne prináša e-shopu Zahradni-chatka.cz 119 nových organických návštevníkov.
Na „zahradní domek 6x4m“ sa posunul z 10. pozície na 1., cez čo prichádza viac ako 290 ľudí mesačne na web klienta.
Po implementácii SEO stratégie a tvorbe webu sme zaznamenali stabilný rast kľúčových slov vo vyhľadávačoch. Kým na začiatku spolupráce sa web zobrazoval na Google pre 399 kľúčových slov, po optimalizácii sa tento počet zvýšil na 448 slov.
Najdôležitejšie však je, že sa výrazne zlepšili ich pozície:
Po implementácii SEO stratégií a migrácii na nový web sa počet impresií zvýšil zo 3 860 na 12 528 týždenne, čo predstavuje nárast o 226 %.
Tento rast poukazuje na výrazne lepšiu viditeľnosť webu vo vyhľadávaní, čo priamo prispieva k vyššej návštevnosti a rastu organických konverzií.
Ak niečo robíme, robíme to poriadne. Už ste to od niekoho počuli? Aj my a preto sme založili agentúru Beyondea, aby ste to aj zažili.